Kennisbank

Veelgestelde vragen van zorgprofessionals

Vraag en antwoord

Hoe is het om bij Praktijksteun te werken?

Deze vraag kunnen onze medewerkers – jouw nieuwe collega’s – waarschijnlijk het beste beantwoorden! Lees hier bijvoorbeeld het verhaal van Gabry, zij is al diverse jaren als POH-GGZ én teamleider bij Praktijksteun actief.

Praktijksteun kenmerkt zich als een platte organisatie. Dit betekent dat er korte lijnen zijn en indien nodig snel beslissingen kunnen worden genomen. Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact en de ontwikkeling van onze medewerkers.

Als zorgprofessional ben je actief in en rondom de huisartsenpraktijk. Vanuit ons kantoor in Eindhoven organiseren wij talloze zaken om jou zo goed mogelijk te ondersteunen in je functie. Zo kun je rekenen op goede begeleiding door jouw eigen vaste leidinggevenden, toegang tot talloze vormen van deskundigheidsbevordering (online en offline) en een goede ICT-helpdesk die altijd voor je klaarstaat.  Ook word je geholpen in het goed omgaan met e-healthsystemen om zo tot optimale blended-care te komen waar dit mogelijk is. De inhoudelijke aansturing gebeurt door de huisarts onder wiens supervisie wordt gewerkt aan het leveren van de gezamenlijke zorg aan de patiënt.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om bij Praktijksteun te mogen werken?

Om als POH-GGZ bij Praktijksteun in dienst te komen, gelden er enkele voorwaarden waaraan je dient te voldoen. Deze voorwaarden staan beschreven bij de functieprofielen op onze website:

Wat zijn de voordelen van werken bij Praktijksteun?
  • Je krijgt een betrokken en bevlogen werkgever, die je maximale ondersteuning en biedt om ervoor te zorgen dat jij jouw belangrijke functie optimaal uit kunt voeren.
  • Je krijgt een persoonlijk ontwikkelingsbudget, welke je kan besteden aan bijvoorbeeld externe scholingen, cursussen of literatuur.
  • Ook bieden wij vanuit Praktijksteun een uitgebreid aanbod aan scholingen waaraan je als medewerker kosteloos kunt deelnemen, en welke in jouw regio worden georganiseerd.
  • Je wordt verzekerd van goede begeleiding en coaching.
  • Je gaat deelnemen aan intervisiegroepen met collega’s uit dezelfde regio, zodat je hier met elkaar ervaringen kunt delen en casuïstiek kunt bespreken. De tijd en reiskosten voor deelname worden door ons vergoed.
  • Bij Praktijksteun ben je verzekerd van leuke uitjes en goed contact met collega’s.
Hoeveel uur kan ik bij Praktijksteun werken?

Om bij Praktijksteun aan de slag te kunnen als POH-GGZ moet je minimaal 12 uur per week beschikbaar zijn. Verder is er in samenspraak veel mogelijk tot een fulltime dienstverband van 38 uur.

Kan ik de functie van POH-GGZ combineren met een andere baan?

Ja, dat kan zeker. Sterker nog, een heleboel collega’s werken ook nog bij een andere werkgever of hebben een eigen praktijk. Wij kijken en denken graag met jou mee naar de mogelijkheden.

Ga ik als POH-GGZ bij één huisartsenpraktijk werken?

Dat is afhankelijk van het aantal uren dat je wilt werken en de zorgvraag van de praktijk. Als je meer dan 16 uur wilt werken dan kun je ervan uitgaan dat dit bij meerdere huisartsenpraktijken zal zijn.

Kan ik door Praktijksteun ‘zomaar’ in iedere huisartsenpraktijk worden ingezet?

Nee, dit gaat altijd in samenspraak met jou. Er moet uiteraard ook een klik zijn met de huisarts(en) waarmee je gaat werken. Daarnaast proberen wij een maximale reistijd van 30 minuten te hanteren. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat jouw werk-privé balans goed blijft en jij niet nog uren in de file moet staan na een dag werken.

 

Welke cao volgt Praktijksteun?

Wij volgen de Cao Huisartsenzorg.
Alles over deze cao is ook makkelijk terug te vinden in de ‘Cao Huisartsenzorg’-app. Download deze hier in de Apple Store en hier in Google Play.

Kan ik deelnemen aan de scholingen van Praktijksteun?

Dat kan zeker! Als medewerker van Praktijksteun kun je kosteloos deelnemen aan onze scholingen. Ook als je niet werkzaam bent bij Praktijksteun kun je gebruikmaken van ons scholingsaanbod. Bekijk hier het volledige aanbod.